söndag 10 januari 2010

Fototriss: Så här ser det ut där jag är idag, del 6

Så är det dags för fototriss igen.
Och idag med ett återkommande tema,
som är väldigt roligt tycker jag.
Men även om det inte är så kallt här nere, så blåser det rejält idag.
Det gick inte att gå rakt i motvinden,
ögonen rann och fingrarna frös till is kändes det som.
Vågorna var höga där havet låg öppet.
Några bilder fick jag i alla fall innan jag frös hem.

I småbåtshamnen ligger några kvarglömda båtar infrusna

och väntar på våren

I bakgrunden syns Bastion Aurora.

Idag ville ingen sitta här och titta ut över havet.
Men snart så...

10 kommentarer:

  1. Fina bilder. Jag gillar nog bänkarna bäst... Ser ut att vänta på "sittare" :)

    SvaraRadera
  2. Helt klart mindre snö än hos mig men ser riktigt kallt ut!

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder som ser väldigt kylslagna ut. Sista bilden blir nog favoriten. Bänkarna ser ut att hålla havet under uppsikt.

    SvaraRadera
  4. Var ute och gick i blåsten idag och det var skönt....när man hade vinden i ryggen.
    Om det blåser hos mig så förstår jag att det är sju gånger värre hos dig i "blås-staden".
    Vi ses!

    Ps. Härliga vinter bilder såklart :)

    SvaraRadera
  5. Det ser helt klart kallt ut!! Här har vi haft en underbar solig vinterdag.
    Gillar den sista bilden på bänkarna.
    Kramen, Maria

    SvaraRadera
  6. Så flotte vinterbilder fra båthavnen!

    Har du forresten laget islykter på skolen? Selv tok jeg ideen med meg på jobben (barnehage) og ungene der syntes det var kjempemoro :)

    SvaraRadera
  7. Lika vintervitt och vackra bilder som i övriga Sverige.. Visst är det vackert så länge det varar.

    SvaraRadera
  8. Härligt ljus i dina bilder! Fina alla tre.

    SvaraRadera
  9. Fina vinterbilder. Och vintern kring Hanöbukten kan vara hård. När det börjar blåsa ordentligt vill man helst stanna inne.

    SvaraRadera
  10. Härligt med havsbilder - i alla årstider! Sista bilden är även min favorit!

    SvaraRadera