måndag 1 mars 2010

Tillbakablick mars-09

En dimmig dag i mars -09 gick jag en promenad runt stan. Det var en riktig tjocka och det var en trollsk stämning. Längst kajen väntade alla bojar på att båtarna skulle sjösättas. Ingen snö var det...Häromdagen när jag gick förbi där syntes inte bojarna för all snö, bara lite av "pinnarna" stack upp.

För ett år sedan började jag springa igen efter ett ofriviligt uppehåll som berodde på att jag hade ett virus på balansen. Och det gjorde mig yr...Men när jag var nästan helt bra bestämde jag mig för att klara av att springa igen. Jag kom igång så bra att jag kunde springa Göteborgsvarvet i maj. Men det ska jag inte göra i år. Men jag tränar i alla fall. För mig har det tagit lång tid att komma igång med regelbunden träning. Sådär en 40 år:) Nu gillar jag verkligen att träna. Jag springer, går på gym, yogar, promenerar, åker skidor...och jag mår så bra av det!

Yrseln? Ja, den kom och gick hela förra året, men jag lärde mig att hantera det.

Fler tillbakablickar här





4 kommentarer:

  1. Ja nog är det skillnad alltid!

    SvaraRadera
  2. Stillsam och fin bild! Skulle också gärna träna mer än vad jag gör, det gör mig mycket mer harmonisk att få ta i och svettas ordentligt. Försöker träna 1-2 ggr / vecka, men skulle gärna träna mer. Låter jobbigt med yrsel hoppas den håller sig i schack. / Kram

    SvaraRadera
  3. Otroligt fin och stämningsfull bild!!! :-) Usch, jobbigt med yrseln... :-(

    SvaraRadera
  4. jättefin bild och intressant text!

    SvaraRadera