måndag 29 juni 2009

Aspö tur och retur

Den här vackra måndagskvällen hade jag
bestämt träff med Anna nere vid Aspöfärjan.
Vi skulle till kastellet för att lyssna
på bra musik och ha trevligt.

Cyklarna fick hänga med på färjan.

Kastellet var målet.
Solen sken och vindarna var ljumma.

Det var Uno Svenningsson som spelade.
Det var så bra.
Fn musik och fina texter.
Mysig stämning.
Här är den nya promenadbron till kastellet

Färjan blev snabbt full när alla skulle hem
och alla kom inte med.
Men det kom en ny färja direkt efter.
Kvällen avslutades så här vackert.
Det blev en kväll att bära med sig.
Som ett smultron trär jag upp det
på ett minnesstrå.
Jag är tacksam över att ha goda vänner.






5 kommentarer:

  1. Aspö i mitt hjärta. Så vackert. Där har jag mina rötter båtsman Nils Isberg. Karlskrona skärgård - inget går upp mot den. Fint bildreportage av dig, och jag ser fram emot dina bilder där nerifrån.

    SvaraRadera
  2. Låter som en jättemysig kväll! Uno Svenningsson har ju en helt makalöst bra röst, så jag kan tänka mig att det var stämningsfullt. Vilken vacker avlutning på kvällen också! / Kram

    SvaraRadera
  3. Hej på dig.
    Kastellet, det måste vara Vaxholm.
    Där har jag bott för några år sen.
    Ja i Vaxholm alltså, inte på Kastellet hehe...
    Skonarevägen var min adress där.

    Härliga bilder som andas sommar.
    Hoppas det är bra med dig.
    Här regnar det. Men det är bara skönt.
    Jag klarar inte av den intensiva värmen vi hade för någon vecka sen.

    Nu får du ha en flott söndag där du är. Här ska jag sitta under parasollet och lyssna på regndropparna som faller mot detsamma.
    Kramen Synne.

    SvaraRadera
  4. Mysiga bilder du bjuder på :D Osar typisk svensk sommar :)

    SvaraRadera
  5. Riktig svensk sommar genom strålar dina foton.
    Ha de gott!

    SvaraRadera