söndag 13 september 2009

bildligt talat v 38


8 kommentarer:

  1. Vackert. Jag kan inte annat än älska dessa vackra skepp.

    SvaraRadera
  2. Ett gammalt skepp minsann.. tänk du då sjörövarna härjade i våra farvatten, men de finns ju ännu, fast inte i samma skepnad..
    Snyggt fotat:-)

    SvaraRadera
  3. Vilken hantverks skicklighet det lyser om den masten och skutan.

    SvaraRadera
  4. Fint vinklad bild på masten på det gamla skeppet!

    SvaraRadera
  5. Tänker på Pippi På De Sju Haven ;-) Snygg bild!

    SvaraRadera
  6. Ja, man blir så imponerad när man ser en sånt fartyg. Tänk att kunna segla ett sånt/Lis

    SvaraRadera
  7. Mycket rep! Tänk att alla rep har en betydelse när man ska segla iväg. Jag blir lite respektfull för de som kan segla ett sådant stort fartyg. / Ha en skön kväll! / Kram

    SvaraRadera
  8. Du ville veta mer om mitt bidrag till bildligt talat. Detta tittskåp finns på Smyckeskrinet i Borgholm. Den butiken får man inte missa när man är på Öland. N. Långg. 8 38731 Borgholm
    0485-128 45‎
    Den är inte till salu så jag försöker nu övertala min make att tillverka något liknande till min lilla nostalgisamling.

    SvaraRadera