lördag 6 februari 2010

Lördag

Äntligen verkar det som vinterns envisa förkylning tänker ge sig.
I två veckor har jag snorat, haft huvudvärk, rinnande ögon och halsont.
När det så blev feber kändes det som om ett besök på vårdcentralen behövdes.
Men det behövdes inte alls...
Tre dagar hemma i lugn och ro har äntligen hjälpt.
Nu ska jag bli bra! Har bestämt det. Så det blir så!
Ikväll missade jag en fest jag hade sett fram mot...
Men istället blev det en trevlig middag med med ungdomarna på bilden.
Jag stod för maten och de för trevligt sällskap.
Spännande diskussioner går bra ihop med god mat.
Har man en tre-rätters middag så hinner man prata om mycket...
Om du tittar till höger ser du vad vi åt.

3 kommentarer:

  1. Hej på dig.
    Hoppas den ger sig. Förkylningen alltså.
    Annars har jag ett tips till dig.
    Koka en kopp te på en klyfta vitlök som är hackad i småbitar. Några bitar ingefära. Färsk.
    Samt ett par matskedar honung. Drick det tre gånger om dagen.

    Provade det när jag var förkyld. Fick det av en väninna i Svergige.
    Trodde inte helt på det då, men det funkade.
    Drack det i två dagar. Inte är det gott. Inte doftar man gott. Men det gör gott....
    Krya på dig.
    Kramen Synnöve.

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att det verkar vända med förkylningen. Det är ju så jobbigt med envisa sådana. Då tycker jag det är bättre om man ligger "klubbad" i några dar för att sen bli bra än att man är halvdålig länge.
    Den middagen lät ju inte fel!! Blir ju hungrig nu fast jag är proppmätt. Vi fick semlor hos vännerna så jag är mer än nöjd... ;)
    Kramen, Maria

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Visst är det trevligt med vänner, ungdommar eller bekanta på middag allt smakar så mycket bättre. Den menyn såg verkligen god ut hoppas det smakade.
    Tack för din kommentar.
    Ha en bra söndag!
    LottaM

    SvaraRadera