tisdag 22 december 2009

Vinter...

...med snö och kyla är härligt.
I lördags körde jag från Hällefors till Karlskrona.
En resa på 50 mil genom ett vintrigt Sverige.
Det var en fantastisk vinterdag med sol som fick snön att glittra.
Det blev tid för många tankar de timmar det tog att köra.
Tankar om livet..
om att leva här och nu
om att vara tacksam för allt som är så fantastiskt
om att vara rädda om varandra
och mycket annat.
Livet är en blandning av sorg och glädje.

Jag älskar att bo vid havet,
men när jag kommer upp till skogarna
känns det ändå att det är här jag har mina rötter.
Rötter som är djupt rotade bland tallar och granar.
och jag tycker det är vackert med bergen och alla sjöar.
Jag känner igen varenda sväng och varje hus
de sista fem milen.
De här bilderna är tagna där.

Det här är alltid en vacker vy, men i lördags var det nästan magiskt
med dimman som låg över sjön därnere i svackan
och solen som sken över alltihop.





3 kommentarer:

  1. Morrn.

    Den bilden med vägen är en riktig "kanonbild",
    jättefin.

    (Dom andra är INTE dåliga).

    Ha de bra.
    Hasse A

    SvaraRadera
  2. Vill önska dig och de dina en fin jul och ett gott slut. Kram från Mie.

    SvaraRadera
  3. Tack för besök hos mig. Sista bilden är enastående. Ett foto som jag skulle ge vad som helst för. God Jul och ett Gott Nytt År önskar jag dig. Häslning från ett mörkt och snöigt småland.

    SvaraRadera