onsdag 28 juli 2010

Boktips!

Den här boken läste jag för några år sedan. Den är väldigt bra och trots att jag vet att det är en roman kan jag inte låta bli att ryckas med och tänka att så här var det! Stackars Marilyn, hela tiden utnyttjad av män som tjänade pengar på henne.

Jag blev påmind om boken igen när jag sökte igenom poddradions utbud under rubriken Kultur/nöje. Då hittade jag det fantastiska radioprogrammet som heter "Bokcirkeln" och går i P1. Tre författare och en programledare diskuterar en roman i fem program. De läser en bit i taget och samtalar sedan om det de läst. Och just här läste de "Blonde". Och det var en otippad blandning av författare: Karin Mannheimer, Åsa Lindeborg och Jan Guillou! Men så bra det blev. och så mycket nya tankar som kom igång.

Jag lyssnar mycket på radion under semestern och framför allt "Sommar". Men det finns ju så mycket mer! Poddradion är otroligt bra. Och det är det bästa med min I-Phone att jag kan lyssna var jag vill; på stranden, i bilen...

2 kommentarer:

  1. Hej :)
    Jag har också mött älgar på nära håll :) och jag hade faktiskt ett bra samtal med en kviga för ett par dager sedan .. jag la upp den bilden på bloggen då :)
    Vi har nu sett jätte många älgar på det stället vi brukar åka till ..det är jätte roligt :)
    I lördags såg vi en 8 taggar och för 6 dager sedan såg vi en 16 taggen och den var maffig :)
    ha en fin kväll :)

    SvaraRadera
  2. I-Phone lyssnar jag inte på, men jag borde.. det har varit så mycket annat nu i sommar att jag rent glömt bort Sommar-programmen:(
    Säkert en känsloladdad bok du läser.
    Ha de gott:)

    SvaraRadera