måndag 31 augusti 2009

Helgen som var

Så passerade ännu en helg,
den sista i augusti.
Imorgon är det redan september...
Men hösten får vänta, det var en solig och skön helg.
Jag och några vänner tog färjan ut till Aspö där det var konstrunda.
Det var så härligt att cykla runt där och titta på konst och njuta av naturen.
Vi fikade på Café Lustan.
En härlig dag att minnas när höststormarna viner.
Den här fina dörren fanns på ett ställe
där det förutom att det visades konst, även bjöds på hembryggt öl.
Men jag gillade dörren bäst, den var helt i min smak.
Men dagen slutade inte med färjan hem.
På kvällen blev det skaldjursfrossa, gott vin och trevligt prat med en god vän.
Goda vänner är lycka.






3 kommentarer:

  1. Oh önskar att jag varit med er. Vilken trevlig dag. Det är på Aspö min anfader var båtsman. Isberg hette han. Du har fångat många vackra bilder på en väl använd dörr.

    SvaraRadera
  2. Instämmer. Jag skulle också fastna för den dörren, så vacker! Låter som en riktigt lyckad dag. / Karin

    SvaraRadera
  3. Goda vänner är väl bland det bästa i livet!
    ..tänk om den dörren kunde tala!

    Ha det riktigt gott!

    SvaraRadera