onsdag 7 oktober 2009

höst...

En vanlig onsdagkväll.
Städar, putsar och fejar.
Det blir fint.
Tänder ljus överallt när det är klart.
Telefonen ringer, en vän från en annan tid.
Känns som igår, och snart, snart ska vi ses. Och prata länge.
Nästa helg ska jag träffa en annan vän från längesedan. Känns också bra.
Vill umgås med människor som ger energi numer.
Och därför har det blivit så att gamla vänner dyker upp i mitt liv igen.
Jag tycker om både nya och gamla vänner, men det ska kännas bra.
Idag fick jag en fin komplimang av en kollega, det värmde så mycket.
Tänk om hon har rätt.
Att jag är bra.
Häftigt!
Jag har så mycket i mitt liv.
Så mycket som ger mig glädje och energi.
Ändå kan jag känna mig så ensam ibland.
Men det är så livet är...

4 kommentarer:

  1. Ja, riktiga vänner är viktigt. Tyvärr rusar man på och glömmer bort att ta tillvara på de relationer som är viktiga. Hoppas att du får en fin dag/kram

    SvaraRadera
  2. Det är inte alltid lätt att få tid till att umgås med vänner och familj. Men det är viktigt att man försöker.
    ÄKTA vänner har man nog inte många av.
    Var rädd om du har runt dig. De är viktiga.

    Ha nu en väldans fin torsdag.
    Kram Synne.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar bilden helskarpt. Du har något att hämta hos mig.

    SvaraRadera