torsdag 8 oktober 2009

Sune...

heter jag och jag har fått ny frisyr.
Tove lurade in mig en låda och sen åkte hon iväg med mig.
Skulle till veterinären sa hon
och där fick jag en spruta och somnade gott.
Och när jag vaknade såg jag ut så här.
Skämdes lite först men nu tycker jag det klär mig.
men min mamma gillade det inte alls,
hon fräste åt mig i två dagar.
Men det här var väl inte så farligt,
jag har ju inte tatuerat mig igen
(har en i örat som knappt syns, så den kan ju ingen störa sig på)
och inte piercat mig heller.
Nä, jag tycker det känns bra.
men det är en sak jag inte gillar.
Veterinären sa något om min vikt
som matte lyssnade på alldeles för noga.
Maten är numer annorlunda och jag får inte lika mycket längre.
Hörde något om 9,2 kg
men det är väl inget att snacka om.
Jag är en lagon tjock man i min bästa år,
så det så

3 kommentarer:

  1. Ja, som Karlsson på taket säger..... Verkligen en skönhet till misse!!!

    SvaraRadera
  2. En vacker katt inte tu tal om annat.

    SvaraRadera
  3. Hm, ja du Sune. Verkar som om du har lite tuffa hemförhållanden ;-). Kan trösta dig med att min Tuss också går på smaldiet och han har faktiskt börjat acceptera det nu. Så det blir bättre. Hälsa matte att klippningen var stilig. Purr på dig.

    SvaraRadera