onsdag 28 oktober 2009

Idag...

...hade vi studiedag på skolan.
Först ett föredrag om Greenpeace och
deras arbete och aktioner för miljön med
inriktning Östersjön.
Vi lunchade ute i det vackra vädret.
Kocken hade stora woken igång. Det blev jättegott!
Passade på att fota i det vackra vädret.
Bilderna är från vår skolgård.


På eftermiddagen hade vi bild.
Vi jobbade tre och tre och
vår uppgift var att måla av varandra.
Alla valde en palett med favoritfärger
och sedan målade två tllsammans av den tredje med dessa.
Man skulle måla vartannat penseldrag
och man fick inte prata med varandra!
Och så här ser jag ut enligt mina kollegor!
De breda axlarna kommer väl av alla mina timmar i gymet:)
Blå är min favoritfärg, även om jag hade rött på mig idag.
Och grönt hår har jag inte...
Roligt hade vi i alla fall!





2 kommentarer:

  1. Härligt underbara höstbilder och vilken kul grej det där med målningen!!! Ett tips att ta till sig till jobbet!
    Mvh Susanne

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder...nu är det snart ett minne blott med alla vackra löv, iallafall här där vi bor. / Kram

    SvaraRadera