torsdag 15 oktober 2009

Jag har fått...


en award av @nemonen!

Med den följer en utmaning att skriva 7 saker om sig själv
och sedan ge awarden vidare till 7 andra.


Här är 7 saker om mig:

1 Matlagning är ett intresse jag har haft i många år. Jag gillar att prova nya recept, hitta på egna men jag har ju favoriträtter också förstås. Gillar att titta på matlagningsprogram och köper ständigt nya kokböcker.

2. Att läsa är ett annat stort intresse. Läser olika sorters böcker. Lite beroende på humör. Senast lästa är "Hypnotisören" av Kepler. Sådär, tyckte jag om den här upphaussade boken. En favoritförfattare är Göran Tunström, hans värmlandshistorier är underbara.

3 Jag är förskollärare och montessorilärare och älskar mitt jobb. Det är så roligt att arbeta med sex och sjuåringar! Men jag vill också utmanas och ska därför börja plugga om några veckor och det känns spännande. Jag är så lyckligt lottad som får kombinera det roliga arbetet med barn och det spännande med att leda och utveckla nya verksamheter.

4 Jag har förvånat mig själv genom att komma igång så med att springa regelbundet. Jag saknar det till och med om jag har förhinder i några dagar. Jag sprang också Göteborgsvarvet 2,1 mil i maj! Nu tränar jag på gym ett par ggr/vecka också. Jag blir pigg av att träna och mår så bra!

5 Att fotografera är ett intrese jag har tagit upp igen, och det är så kul. Behöver dock mer tid så jag kan utvecklas mer. Men det kommer nog...

6 Trots att jag är född och uppvuxen mitt i de djupa bergslagsskogarna älskar jag att bo vid havet. Det är så fascinerande att se vädrets växlingar spegla sig i vattnet. Vilsamt men ändå uppiggande. Och visst är det nåt särskilt med öar!

7 Har sparat det bästa till sist. Mamma till 3 numera vuxna barn, Oskar, Tove och Jonatan. Alltid en källa till glädje och inspiration. Aldrig mår jag så bra som när de alla finns runt mig, och gärna med sina respektive. Har även några extra barn som också har en stor plats i mitt hjärta.


Jag ger awarden vidare till:

2 kommentarer:

  1. Tack för awarden. Jag ska fundera ut några saker om mig själv (om jag kommer på sju). Ha en fortsatt bra dag/Lis

    SvaraRadera
  2. Grattis till awarden och tack snälla du för att du ge den vidare till mig!!!
    Roligt att få reda på lite mer om personen bakom bloggen. Ska nog klura lite på min presentation... Trevlig helg!

    SvaraRadera