måndag 25 maj 2009

Bergslagen lockar ibland

Jag har haft trevliga dagar i det lilla samhälle jag kommer ifrån.
Med mig var mina tvillingar.
En sån glädje att få vara tillsammans...
Fiskelyckan var inte så stor...
en mört och två bottennapp var allt!
Men det är inte resultatet som är viktigast
det är den rofyllda stunden
när blicken inte släpper flötet
och tankarna bara passerar förbi.

Här har jag varit många, många gånger
och många är mina minnen härifrån.
Härliga barndomsminnen med
soliga dagar, bad, fiske, kortspel...
Farmor och farfar bodde här på somrarna
och alltid var vi välkomna En vackert sliten brygga

Vår lilla sjö
Fick höra att en domherre brukar visa sig
och jag tänkte förstås vara framme med kameran.
Men fågelfotograf blir jag nog inte...
för lite tålamod.
Jag väntade...
och väntade
och till sist kom han fram
röd och stilig.
Men han gömde sig bakom fågelstugan
och tittade retsamt fram.
Så det här var det bästa resultatet.









1 kommentar:

  1. Gormorgon.
    Du fick ju herr domherre på bild iallafall.
    Förstår det är skönt att vara hemma en stund. Det så härligt ut att stå där vid bryggan.
    Kram Synne.

    SvaraRadera