måndag 11 maj 2009

Vad finns det vid regnbågens slut?

Efter en solig och skön dag mörknade himlen plötsligt.
Det började blåsa rejält och några regndroppar smattrade på rutan.
Tittade ut och fick se de här vackra regnbågarna.
Hängde ut genom fönstret och fotade.
Så tittade jag åt andra hållet och däråt såg det ut så här.

Från vardagsrummet som vetter mot söder såg man också en regnbåge.
Efter en stund var regnbågarna borta,
de mörka molnen fortsatte söderut,
men solen fortsatte skina på grannhuset en stund till.

Jag hade tänkt ta en kvällspromenad, men eftersom blåsten gör så att det viner i fönstrena så stannar jag inne. Hoppas på bättre väder till imorgon så kan det bli en tidig morgonpromenad istället. Jag gillar att starta dagen så.

4 kommentarer:

  1. Ja, visst är det fascinerande när himlen och molnen växlar. Och bra foton kan man få till.Idag har vi strålande sol och jag önskar att jag kunde vara ute, men men. Ha en bra dag/Lis

    SvaraRadera
  2. En regnbåge sätter fantasin i sväng. Finns det en kruka med guld där den slutar? Och hur vet man vart den slutar?
    Många frågor men få svar.
    Vackra är dom iallafall.

    Ha nu en flott tisdag.
    Ska starta tvättmaskinen, hämta posten och dammsuga...
    Kramen Synne.

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt ljus, speciellt i bild nr 3! Vilken tur att du hann fånga regnbågen så fint, den kommer ju inte varje dag. / Kram

    SvaraRadera
  4. När jag var liten sa min far att vid regnbågens slut fanns en skatt. Mycket vackra bilder, det är så fint ljus i dem.

    SvaraRadera