tisdag 4 maj 2010

Ännu ett vårtecken...


i den här staden är alla bilar med en båt på släp. De kör kors och tvärs mot närmaste ställe där en båt kan sjösättas.

Att köra runt på en båt på ett släp kan sluta illa. Det gjorde det för mig och mitt ex en gång. Det var höst och vi hade fått upp båten på släpet, och jag frågade om den verkligen satt fast ordentligt. Den frågan var inte populär. Jag fick en suck, en blick och ett "Vad tror du egentligen". Så vi körde iväg, och allt gick bra till att börja med. Så länge vi körde rakt fram alltså. Sen skulle vi göra en 90-graders sväng och det var då det hände!

Mitt i korsningen, när vi svängde, gled båten av trailern och låg där mitt i vägen! Tonårssonen dök ner i baksätet och jag ville göra detsamma, men insåg att det var det INTE läge för. Jag fick hoppa ut för att försöka göra något vettigt. I de två första bilarna som kom satt det handlingskraftiga killar som hoppade ut ur sina bilar och med gemensamma krafter var båten snart på plats igen. Vi körde hemåt och fattade knappt vad som hänt, lätt chockade som vi var!

Jag lovar att exet var glad att inte lokaltidningen hann dyka upp. Men när ckocken hade lagt sig skrattade vi gott. Och det blev ju en rätt dråplig historia:)

Och den bjuder jag på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar