söndag 2 maj 2010

För ett år sedan

just idag, hade våren kommit mycket längre än i år. Magnolian var nästan överblommad. Idag skiftar den bara lite lätt i rosa.

Både träd och gräsmatta var gröna på Stumholmen.
Träden på på Mjölnarholmen skirade i olika nyanser av grönt.
Amiralitetsparken var också vackert grön.

Våren hade kommit långt, men hur var det med mig i maj -09? Ja, Maj brukar vara en hektisk månad i skolvärlden. Allt som inte hunnits med ska göras, utedagar och utflykter avlöser varandra, projekt avslutas...
Jag nådde ett av mina mål, jag sprang Göteborgsvarvet! Och alla ni som känner mig vet att det var något jag aldrig hade trott att jag skulle göra. Jag som aldrig tränat kontinuerligt njuter helt plötsligt av att springa. Tankar sorteras och en del rensas bort, problem löser sig och jag känner mig stark...
I slutet av maj blev jag lite skakig...minnen som gjorde sig påminda. De var så starka och gjorde så ont, kändes i hela kroppen. Men efter några dagar klarade jag av att välja andra tankar och vara glad över att jag har så mycket glädje runt mig.
Nu ser jag fram mot det här årets Maj!

Fler tillbakablickar här!

3 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att sitta och minnas.
    Tänk vad fort ett år går...
    Vart tar tiden vägen?

    Blir det nått göteborgsvarv i år?
    Kramen i solen.
    Synnöve.

    SvaraRadera
  2. Ja nog var det grönare tidigare förra året!

    SvaraRadera