lördag 8 maj 2010

Idag behövs det

något som lyser upp. Det är grått och regnar. Och inte nog med det, det är ju svinkallt också. Tog faktiskt fram vinterjackan igen, jag tröttnade på att frysa.

Känner mig ungefär likadan som vädret...lite motigt just nu. Hinner inte riktigt med, det är helt vansinnigt inom skolvärlden den här tiden på året. Så mycket som ska hinnas med, och så är ju maj en sån fantastisk utflyktsmånad så nu pressas den ena aktiviteten efter den andra in. Många roliga saker, men det blir lite mycket ibland.

Försöker hitta balansen med yoga bland annat. Men mina envisa förkylningar gör att det inte blir mycket med varken yoga eller springningen, som jag så väl behöver. Vill ha värme och ledighet...

Men nu ska jag faktiskt ta mig i kragen och se mig runt omkring och upptäcka allt jag har runt mig som är fantastiskt. Och det är mycket! Och det kalla vädret gör ju att jag får längta lite till, tills mina favoriter syrénerna blommor.

Och nästa vecka är en kortvecka, och då tar jag alla barn och deras poj- och flickvänner med mig till Hällefors för att fira min pappas 80-årsdag.

2 kommentarer:

  1. Ta med dig en ryggsäck med fika och nått att bita i.
    Så tar du en lång skön tur ut i skogen.
    Efter en dag där så känner du dig piggare och roligare. Men glöm inte kameran.
    Kramen.

    SvaraRadera
  2. Ta det lugnt och vila samt lite frisk havsluft. Det kommer att göra susen. Maskrosen är både älskad och hatad men den lyser faktiskt upp som en liten sol nu när den riktiga solen lyser med sin frånvaro.

    SvaraRadera