måndag 3 maj 2010

Boktips!

Jag har läst en rolig bok och lyssnat på en som också är väldigt rolig och underhållande.

Jag lyssnade på"Hundraåringen som klev ut genom ett fönster och försvann". Den handlar om Allan som på sin 100-årsdag rymmer från allt firande. Det första som händer är att han "råkar" få med sig en resväska fylld med pengar. Och så börjar jakten på Allan och pengarna. Parallellt berättas om Allans alla äventyr under hans långa liv. Lite Forest gump-stuk över hans liv. Roligt är det!
Den andra boken har ni kanske redan läst, det är nog bara jag som ligger lite efter. Det är en "feel-good"-bok. Handlar om de gamla systrarna Tilda och Elida som startar en postorderfirma som säljer potensmedel. Ljuvlig historia om kreativa kvinnor som lever upp på ålderns höst. Härlig läsning!


3 kommentarer:

  1. Tack för dom härliga boktipsen!!! Kan behöva lite lättsamt och roligt att läsa i sommar!!! Ska anteckna dom och hålla utkik. Ha det gott!!

    SvaraRadera
  2. Har inte läst någon av de böckerna. Så jag tackar för tipsen.
    Ska kika efter de när vi är i Arvika där det finns en bokhandel.
    Kramn och god natt :D

    SvaraRadera
  3. Tack för boktips. Jag har inte läst någon av dem men får nog ta och läsa potensgivarna. För visst skall man ha roligt på ålderns höst.

    SvaraRadera