måndag 30 mars 2009

Mat är roligt!



I lördag hade jag goda vänner på middag.
Många timmar i köket blev det...
Så roligt!
Tycker om att planera en middag och sen laga den.
Blir glad när den tid och känsla jag har lagt ner uppskattas.
Och allt blev jättegott...
Det blev en trevlig kväll. Sent...

Vänner är värdefulla


Här är en del av det jag använde mig av:


Ädelosten smulade jag på en kavlad smördegsplatta. Rullade ihop den och skar i tunna skivor. Gräddade i ugnen,ca 225 grader tills de fått lite färg och var genomgräddade. Mums till champagne/mousserande vin!





Getost...gott till det mesta. Den här gången gratinerade jag basilikamoset med en liten skiva. Gott!






Parmesan, denna underbara ost och smakhöjare. Love it! Jag gjorde nöt och parmesanrullar som vi åt till soppan. Jag hyvlar också gärna parmesan över den blandade salladen. det ser fint ut och smakar gott. En bit riktigt god parmesan och ett glas rött vin är också en underbar smakkombination. Och pesto...

HELA KVÄLLENS MENY SÅG UT SÅ HÄR:

Ädelostsnurror och mousserande vin

Räksoppa med nöt- och parmesanrullar

Helstekt fläskfilé med rosmarin
vin-och balsamicosås
getostgratinerat basilikamos
Pavlova

1 kommentar:

  1. Tänk att jag alltid blir så sugen på mat när jag tittar in hos dig. Du vore ju en perfekt kandidat till tv-programmet " Halv åtta hos mig". / ha en härlig dag!

    SvaraRadera