måndag 2 mars 2009

Göteborgsvarvet

En dag i höstas när jag var ute och sprang gick det så lätt så jag sprang 1MIL! Efteråt var jag förstås helt euforisk och i den yran anmälde jag mig till Göteborgsvarvet. Kanske inte helt genomtänkt med tanke på att det är en halvmara, men ändå lät det som en kul idé. Och det gjorde det ända tills jag blev sjuk för sex veckor sedan och inte kunde springa. Medans jag har legat hemma i soffan och världen har snurrat runt har veckorna gått och loppet närmar sig med stormsteg...

Så igår kände jag att nu får det vara färdig snurrat. På med skorna och ut. Och det gick riktigt bra. 5km på ca 34 minuter, rätt bra tempo. Kände att det här ska nog inte vara omöjligt...peppad som jag blev gick jag in på http://www.nikeplus.com/ för att se hur träningen ska läggas upp fram till loppet. Det var fina staplar som visade att jag ska springa tre ggr/vecka. Och det fattar ju vem som helst att man ska. Tittade sen lite närmare på staplarna som hade olika höjd. De bildade ett fint mönster, två långa och sen en hög och så där höll det på. Insåg att de visar hur långt man ska springa varje gång! De första två var på sex km, helt ok. men nästa stapel var på 10km! Oj, det är redan på torsdag jag ska springa det. Och det blir bara värre och värre! De höga staplarna visar 12km och 15km! Och de återkommer var tredje gång! Och så där håller det på ändå fram till loppet!

Och nu undrar jag bara: vem kan ta hand om mig mellan träningarna? Någon frivillig?

Jodå! Jag har träningsvärk och det blir bara värre och värre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar