söndag 8 mars 2009

Fototriss: "Färgkontraster"

Eftersom min kamera fortfarande befinner sig på service var det bara att leta i arkivet den här veckan också. och visst hittade jag ett och annat. När jag var ute och sprang på fm såg jag flera bra motiv som hade passat bra. Med alla de gråa nyanser som stan bjöd på idag, blev det många kontaraster. Men det får jag ta en annan gång. Här är i alla fall mitt bidrag.

KLICKA GÄRNA PÅ BILDERNA FÖR ATT FÖRSTORA DEM!

Den här gröna fina ödlan fångade jag med kameran i Florida i somras. Visste inte vad som var på gång när jag först fick syn på den! Efter en stund försvann den gröna färgen och den blev lika grå-brun som den andra.


Här är mitt stora svarta katt Sune (igen) som gärna ligger på vakt i den vita trappan.


Och till sist en bild på den gula vägfärjan på väg från Aspö en januaridag.

"Väg på väg"




Fler fototriss hittar du här: http://fototriss.blogspot.com/


15 kommentarer:

  1. Den första bilden på ödlan är hur läcker som helst! :)

    Ha en fin söndag!
    Anna

    SvaraRadera
  2. Fina kontraster hos dig. Gillar "det omslingrande kärleksparet" lite extra. Ha en bra söndag.

    SvaraRadera
  3. Mina blickar dras mot kissen som njuter av livet i trappan - fina foton alla tre.
    Tack för kommentaren hos mig.
    Ha en fin söndagskväll!

    SvaraRadera
  4. Vackra kontraster,den med ödlorna var ju för härlig =)

    SvaraRadera
  5. Ödlan är ju bara för läcker!

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig bild på katten som ligger helt platt i trappan/Lis

    SvaraRadera
  7. Fina bilder alla tre, med det läckra omslingrande ödleparet blev favorit!

    annette

    SvaraRadera
  8. gillar den gröna ödlan. Kan vara en kemeleont.

    SvaraRadera
  9. har sett liknande på Hawaii. Gillar alla tre bilderna.
    Jag har problem med att kommentera hos dig. Som Aurora ser du inte min Metrosida med Trissen :(

    NatureFootstep
    http://www.metrobloggen.se/NatureFootstep
    http://www.metrobloggen.se/NFbutterfly
    http://www.metrobloggen.se/fotsteg

    SvaraRadera
  10. Ödlebilden var ju alldeles underbar, så det blir min favorit! /Anette

    SvaraRadera
  11. Lackra bilder, min absoluta favorit ar den forsta. Lacker! towe.

    SvaraRadera
  12. Kortet på ödlorna är riktigt häftig. Kul att fånga ett sånt ögonblick.

    SvaraRadera
  13. Bilden på ödlorna är verkligen toppen!

    SvaraRadera
  14. Det är jättefina bilder alla tre, men ödlorna är riktigt häftiga!!

    Tack för din kommentar hos mig! /Ingrid

    SvaraRadera
  15. "Caught in the act" kan man ju lugnt säga! ;) Ödlebilden är kul på flera sätt. Både att du lyckades fånga deras vänslande, men även den illgröna färgen som redan har börjat försvinna längst ut på svanstippen, om jag inte inbillar mig det. :)

    SvaraRadera