tisdag 31 mars 2009

Glädjeämnen

Plötsligt blir man påmind om att livet ibland går sina egna vägar. Hur mycket vi än planerar och tror att vi har kontroll så händer det något i livet. Tråkiga saker...Läste nyss på en blogg om någon vars barn dog i magen. Hörde en annan sorglig historia just idag.
Blev påmind om hur mycket jag faktiskt har att vara tacksam för...
Även när mitt liv inte har varit så lätt har det funnits glädje.
Jag har underbara barn
Vänner, släkt, ett jätteroligt jobb, fin lägenhet
Jag kan springa en mil
och det finns massor av andra glädjeämnen i mitt liv.
Man måste bara komma ihåg det och
ta sig tid att njuta av det.
leva i nuet...

här är mina största glädjeämnen

Glenn, som kom som utbytesstudent och nu tillhör familjen.

Oskar och Michaela




Jonatan och Tove
och det finns fler...






Våren är här, solen skiner och om några dagar blir det varmt
bara att njuta..
vackra videkissar
också något att glädjas åt...


2 kommentarer:

  1. ..Och du är ett glädjeämne!
    kram

    SvaraRadera
  2. Ja det gäller, att stanna upp och tänka efter hur mycket man har att vara tacksam för. Att kunna glädjas åt det lilla i tillvaron precis lika mycket som det stora. Bara att få vakna på morgonen och få uppleva ytterligare en dag.

    SvaraRadera