söndag 29 mars 2009

veckans fototriss: en stad-gissa vilken?

Det här är en favoritstad för mig. Den ligger långt bort och jag har bara varit där två gånger, men jag kommer att åka tillbaka så fort jag får möjlighet. När du ser den andra bilden vet du vilken stad det är:)

Det var lång kö för att få boka en resa till den här ön som ligger utanför min stad.
Men för många år sedan ville nog fler åka därifrån istället.

Broarnas bro!

Så välkänd!

Så vacker!

Så många historier!




Så här tar man sig fram i den här staden.
upp och ner...

39 kommentarer:

  1. Ja förstår att det var lätt att gissa min stad då :-) På Foxen har även jag varit några gånger.

    SvaraRadera
  2. Äntligen nåt ställe man känner igen, började undra om jag haft geografi i skolan.. hoppas jag gissar rätt: San Francisco.

    Jättefina bilder!

    SvaraRadera
  3. Måste ju vara San Fran. Så tillvida Golden Gate och deras spårvagnar inte finns någon annanstans nu? :)

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder från San F. Jag tycker väldigt mycket om den staden!
    ha en skön söndag! Kramis

    SvaraRadera
  5. Klockrent, det är San Fransisco. Fina bilder på en urläcker stad. Min stad är Prg.

    SvaraRadera
  6. San Fransisco, så vackert det ser ut. Har tyvärr aldrig varit där! /Anette

    SvaraRadera
  7. Trots att jag aldrig varit där mer än i filmens värld, så är det så välkänt & välbekant! San Fransisco, actionfilmens mecca i bilscener :)

    Ha en fin söndag/E-L

    SvaraRadera
  8. Kan det vara SanFransisco! Andra bilden blir min favorit

    SvaraRadera
  9. MÅste vara San Fransisco va?

    SvaraRadera
  10. Vackra bilder från vackra San Fransisco. Den ligger också på min ska-besöka-lista.

    SvaraRadera
  11. Jag kan bara hålla med de kommentarer du fått innan, Det måste vara underbart att uppleva den staden, det är något jag har framför mig, hoppas jag, Tvåan är klassisk. ha de gott/ Bobo

    SvaraRadera
  12. Den stan bor i mitt hjärta.
    Och bron.
    Den bron...
    Tänk, den har jag åkt över på motorcykel!! :-)

    SvaraRadera
  13. Åh äntligen en stad som jag kunde känna igen tack vare bron. Ha en fin söndag ;O)

    SvaraRadera
  14. Taget! Första bilden och jag var säker! Har varit där några gånger och det är lika spännande varje gång! Hur kan man bygga en stad på så sanslöst kuperad mark??

    SvaraRadera
  15. Självklart, den bron känner man igen.

    SvaraRadera
  16. Hihi, den bron vill jag se i verkligheten nån gång!

    SvaraRadera
  17. Dit vill jag!!!
    Fina bilder =)

    SvaraRadera
  18. Det är ju härliga bilder från San Fransisco :) Får ju en att vilja åka dit igen...

    SvaraRadera
  19. San Fransisco. Äntligen en triss som var lätt att gissa på. Tack för det :o) Golden gate bron blir favoriten.
    Ciao Annika

    SvaraRadera
  20. Äntligen en stad jag känner igen! Fast jag aldrig varit där. Hur kan det komma sig, tro? =)

    SvaraRadera
  21. Hej!

    Det ser ut att vara en skön stad, jag har inte varit där, men det skulle vara kul att se denna stad som man har sett så många gånger på film.

    Må gott, önskar Irene

    SvaraRadera
  22. Första bilden fick mig faktiskt att tänka på rätt stad. Jag har aldrig varit där men det är en av städerna "over there" som jag vill besöka...
    Kramen, Maria

    SvaraRadera
  23. San Fransisco .. mins den gamla goda tiden med Love, peace och understunding:-) Beatles och så..
    Trevlig stad:-)
    Ha de gott..

    SvaraRadera
  24. enkelt!San Fransisco
    Den där backen är brant!

    SvaraRadera
  25. Tänk att din son har bott utanför SF och varit där många gånger. Det är jag avundsjuk på. Jag gillar bilden med Bron bäst.

    SvaraRadera
  26. Hej, kul att jag inte behövde gissa. För det här vet jag du har tagit oss med till San Francisco./Amanda

    SvaraRadera
  27. San Fransisco. Har varit där ett antal gånger. Älslkar staden. Särskilt den vackra Golden Gate bron.

    SvaraRadera
  28. I left my heart, in San Fransisco.
    Har aldrig varit i den vackra staden. Men jag har lust att åka över Golden Gate bron.
    Trots höjdrädsla.

    Härliga bilder.

    Jodå, helt rätt, min by, Ålesund. Du får ta en tur dit i sommar vet ja...
    Klems Synne.

    SvaraRadera
  29. Märkligt. Jag försöker följa din blogg. Men det går inte.
    Klickar på att följa den men får bara att jag ska logga in på mitt google konto. Men jag är ju redan inloggad!
    Skumma saker det där...
    Synne.

    SvaraRadera
  30. Jag förstod när jag såg bron. Skulle väldigt gärna vilja åka dit precis som du. Minstad var Stralsund/Lis

    SvaraRadera
  31. Gissade faktiskt på San Fransisco!! Känner kanske igen vyerna från bioduken eller nåt, för jag har ju aldrig varit där, men skulle gärna åka dit. / Trevlig Söndag!

    SvaraRadera
  32. Åhhh, San Fransisco..Det är den enda staden jag vill till i väst...
    Underbara bilder!

    SvaraRadera
  33. San Fransisco. Jag har aldrig varit där, men när man ser bilder därifrån längtar man dit. Bilderna är underbara.

    SvaraRadera
  34. Som du sa... jag tog det på andra bilden. Har aldrig varit på den sidan, däremot östsidan. Skulle gärna vilja dit!
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  35. jättefina bilder, dit vill jag åka!!

    SvaraRadera
  36. Vilka fina bilder du har därifrån. Det är nog en stad de flesta av oss vill uppleva nån gång. :)
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  37. Den var jättelätt, jag tog den på första bilden faktiskt. San Fransisco det är en av mina absoluta drömresmål, dit ska jag bara en vacker dag. Underbara bilder :)

    SvaraRadera
  38. Fast jag aldrig har varit där kan jag direkt säga att det är San Francisco. Tänk så mycket vi vet om USA här i Svedala. :-)

    SvaraRadera
  39. Jättefina bilder från San Fransisco. Kan du gissa min stad?

    SvaraRadera