tisdag 3 mars 2009

sopor igen...



Som ni vet skrev jag för några veckor sedan att soppolisen hade slagit till här. Jag lovar! Jag har verkligen skärpt mig sen dess. Men det är en sak som stör mig. Tunnan där vi ska slänga kartonger är alltid så full. Och vad beror det på tror ni? Jo, naturligtvis att alla slänger i sina kartonger utan att vika ihop dem! Det blir jag galen på.

Tänk om alla gjorde som jag och minimerade kartongerna som på bilden. Tänk så mycker mer vi får plats med i tunnan! Tänk på att tunnan inte höver tömmas lika ofta, vilket innebär att bensin sparas. Och tänk all irritation som vi sparar när vi slipper komma ner med våra fyllda kassar och hitta tunnan överfull!

Jag tror jag ska göra en "vikövning" av detta och lägga ut här så alla kan lära sig hur lätt det att göra något för miljön.

Då kan man sova gott sen!

2 kommentarer:

  1. Tack för din fina kommentar på min sida, jag blir så glad när någon skriver en liten rad. Herregud vad duktig du är....halvmara, det är inte illa. Hmm verkar kämpigt med staplarna
    :-) men med mycket vilja och lust för det du ska uppnå fixar du det säket galant :-)
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Hej där!
    Det går tyvärr inte att lämna kommentar på fototrissen men här gick det bättre!!!
    Gillar din lilla gröna ödla! Så den vinner i dag för mig!

    SvaraRadera