måndag 26 januari 2009

dags för nya kokboken

Jag är inte riktigt vän med allt här på bloggen. Jag får inte alltid till det som jag vill. Men jag lär mig förhoppningsvis. Bilderna till fototrissen blev i alla fall utlagda, två ggr till och med.

Veckans tema passade mig bra. Jag tog bilderna redan på lördagen innan jag visste temat.

Nu har jag bestämt mig för att äta GI-mat en månad i alla fall. Min senaste kokbok inspirerar till det. Den har lunch och middagsrecept för en månad. Hitills är det jag provat jättegott. Recepten är lätta och det mesta går snabbt att laga. Och nog är det så att man håller sig mätt länge på den här maten. Men jag kommer att göra undantag det vet jag. Redan på fredag ska jag på fest och då blir det lite annolunda.

Jag har letat efter ett favoritrecept som jag har i en Allt om Mat, men jag kan inte hitta tidningen. Jag behöver det före fredag och jag har också lovat att ge det till en god vän. Var ska jag leta? Kanske dags att ringa en sierska? Det är väl sådant här de fixar. Som tur är har jag gjort dessa minpajer så många gånger att jag fixar det utan recept.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar