lördag 10 januari 2009

"Hönsmamma"-jag?


Idag har jag vinkat av Oskar och Michaela vid bussen som skulle ta dem till Stockholm. Nu är det definitivt: Oskar HAR flyttat hemifrån. Det gjorde han i och för sig för 1½ år sedan, men det räknas inte riktigt. Det var ju bara tre minuter bort...

Nej, jag är inte så mycket "hönsmamma" enligt mig själv. Men ni, mina kära barn har eventuellt en annan åsikt! Men däremot är jag mer av en "flock-mamma", jag vill ha min flock hos mig! Vad ska ni ut i världen för när ni kan stanna här? Nej, nu skojar jag. Jag vill naturligtvis att ni ska ut i världen. Ta för er och upplev så mycket ni kan!!

Jag är glad för att mina barn vill se sig om och att de är nyfikna och har en vilja att prova något nytt. Det är som det ska vara! Det låter som om jag håller på att övertyga mig själv!

Nu är glada julen slut, slut, slut... i alla fall hos mig. Granen är ute (tack ToV) Ljusen på bordet har vårfärger, det står tulpaner på köksbordet och jag ska hänga upp nya gardiner i sovrummet. Men det är ju alldeles för tidigt att tänka vår, vi blir ju alla besvikna när nästa omgång snö kommer.

Men om det skulle bli kallt igen kommer inte jag (eller någon annan) att frysa om huvudet, för jag håller på att sticka en jättecool mössa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar