söndag 4 januari 2009

Energitjuvar

Låg vaken i natt och funderade lite på det här med energitjuvar. Vad är det gör gör att vissa människor kan ge hur mycket energi som helst medans andra suger musten ur en? De som hela tiden ger måste ju också fylla på sig själva. Är det så att den som ger gör det hela tiden och den som tar gör det hela tiden? Eller är det så att man ger till några och får från andra? Det kanske är det mest vanliga.

Men jag har en mycket god vän som ger hela tiden, och som ger till många tror jag. Hon orkar vara positiv hela tiden trots att jag vet att hon också har bekymmer ibland. Jag känner nu att jag inte ger så mycket tillbaka till henne. Jag är så tacksam över att få ta del av denna människas positiva energi, jag skulle nog inte klara mig utan. Love You!

Jag får alltså mycket, men vad ger jag?

2 kommentarer:

  1. Hemligheten är det är precis som med kärlek, ju mer man ger ju mer får man. Det är härligt om man kan hjälpa andra och inspirera dem,det får man energi och glädje av själv. Sen ska man försöka hålla sig i från dem som suger energi med elakheter och negativitet..

    SvaraRadera
  2. Tack för kloka ord.
    Ja, negativa gnällspikar gör då ingen glad! det är faktiskt bäst att hålla sig ifrån dem. ibland verkar det som om de bara vill gnälla vidare. de mår bäst då. Nej, fram för glädje och positiva tankar och handlingar!

    SvaraRadera