tisdag 27 januari 2009

oumbärlig eller...

Det här är Maja.
Världens snällaste katt som försöker uppfostra sin son Sune när han är för jobbig.

Det här är Sune!
Stilig, snarkande katt som biter matte i tårna om det inte serveras mat tillräckligt snabbt.


Nu har jag varit hemma från skolan i två dagar. Och tänk de klarar sig utan mig! Alla eleverna fortsätter med sina planeringar, de har fruktstund, morgonpromenad, äter lunch och har uterast utan att jag håller min vakande hand över allt. Hur är detta möjligt? Kan det bero på mina fantastiska kollegor, kanske? Jag vet att det är så. Och jag vet också att jag inte alls är oumbärlig, även om det ibland kan kännas skönt att tro det. Men nu har doktorn ordinerat mig vila och så får det bli.

Som sällskap har jag TV:n och turligt nog har vi tillgång till alla filmkanaler just nu. Och det har jag utnyttjat. Det blev många avsnitt av "Weeds", säsong 4, idag. Det är en serie jag gillar, den är rolig och lite knäpp. Sedan såg jag en film också, "Tatuerad torso". Den var spännande trots att jag har läst boken. Jag läste den för flera år sedan så jag hade glömt hela handlingen. Oskar brukar undra varför jag läser böcker när jag ändå glömmer vad de handlar om. Säger han som minns varenda detalj...
Men jag har ju också våra katter som sällskap. Efter att ha varit utekatter i hela sitt liv flyttade de in i lägenhet för drygt ett år sedan. Inte så lätt för dem att ändra sitt liv helt och hållet, men det har gått ganska bra. Lite klösmärken på soffan, en trasig tapet som var alldeles ny och en fångad fågel har det blivit. Men annars går det bra...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar