torsdag 29 januari 2009

och ingenting har hänt...

Nu har jag inte varit utanför dörren sen i måndags! Att vara sjuk är minsann inte roligt. Tur att det finns dator och internet. Och böcker. Och tv. Och telefon naturligtvis! Helt plötsligt låter det som om det inte alls är synd om mig. Och det är det inte heller. Jag mår mycket bättre och i morgon ska jag gå ut en sväng.

Så har vegetarianen i familjen ändrat matvanor. Han är numera också "köttätare" precis som vi andra. Det förenklar matlagningen, men jag kan inte säga att det har varit något större problem. Det finns ju så mycket vegetariska alternativ att tillgå. Och det blir en vana att ha ett alternativ. Varför han har ändrat sig igen vet jag inte riktigt. Men med tonåringar i huset är det bara att hänga med i svängarna.

Jag stickade en mössa för ett par veckor sedan, men den blev lite liten så nu har jag börjat på en ny. Det är så roligt att sticka! Hoppas jag lyckas bättre den här gången. Det vore ju roligt om det blir en mössa innan våren är här. Men mössor används ju numera både inomhus och på sommaren! Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar