söndag 11 januari 2009

Nu ska det lagas mat!

Idag har jag köpt en ny kokbok. Igen får jag väl tillägga. Svårt att motstå tycker jag. Så fort jag får en ny kokbok i min hand "vill jag ha". Den här heter "GI dag för dag". Jätteläckra recept som verkligen inspirerar. Jag är lite intresserad av GI, men inte helt såld på det. Älskar ju pasta men absolut inte fullkornspasta. Har aldrig sett en italienare äta det! Jag måste i alla fall börja tänka på vad jag äter, så den här boken kommer att hjälpa till med det. Den har lunch och middagsförslag för en månad. Jag behöver lite ny inspiration. Och för säkerhets skull köpte jag nya "Allt om Mat också". Nu ska det lagas god mat varje dag!

Men att äta bra räcker inte...motionera måste jag också. Och idag var jag ute och sprang igen. Det gick lite trögt, men det blev i alla fall 6,2 km. Jag satte upp ett mål att springa 60km på fyra veckor. Det känns sporrande. Måste snart kunna springa 1 mil igen om jag ska ha en chans att ta mig runt Göteborgsvarvet.

Apropå matlagning fick jag en present från USA förra veckan. Det var en Ulu-kniv från Alaska. Det saknades i mitt kök, men jag tror att jag kommer att ha god användning för den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar