onsdag 28 januari 2009

kokboken för dagen

Det här är min senaste kokbok som jag använder just nu. Den innehåller många lockande recept. Jag följer inte alltid recepten exakt, använder dem ofta som inspiration. Men i just den här kobboken ska man kanske vara mer exakt om man vill nå ett bättre resultat. Allt jag har provat hitills har i alla fall smakat väldigt bra. Och det är väldigt enkla recept som går snabbt att laga till.

Mysteriet med min försvunna "Allt om mat" är fortfarande olöst. Jag har en svag aning att jag lagt den på ett säkert ställe så ingen obehörig skulle få fatt i den. Hm... Ja, jag vet det låter helknäppt och det är det också! Jag har lovat att maila receptet till min goda vän så snart får jag köra lite improvisation...

2 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren. jag tycker det är jätteroligt att någon vill läsa. Var i Frankrike bodde du? Jag har också lagat mat efter gi recept någon som heter fredrik p skrev den. Men nu med all motion i jobbet och med den italienska nyttiga maten behövs det inte. Men den kosten är bra tyckte jag god mat man blev mätt på. inga konstiga dieter..

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Kan rekommendera denna sajt tjejen har även skrivit en bok om sin bantning lägger en länk här: Kopiera och klistra in i webbläsaren.

    http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.169098

    Ha de gott!

    SvaraRadera