tisdag 6 januari 2009

Flytten närmar sig...

Sista dagen på jullovet...

Så var det här jullovet slut och det är dags att börja jobba igen. Det ska bli så roligt, jag saknar både arbetskamrater och "mina" 24 sexåringar. Men jag kommer att sakna Mariao som är hemma med sin lille Vidar.

Jag har haft ett riktigt bra och skönt lov. Slappat, läst, ätit gott, träffat många vänner men framför allt umgåtts med de käraste jag har: mina barn.

Det är verkligen fantastiskt att ha så stora barn, även om det är sorgligt att de flyttar iväg. Jag har hjälpt O&M att städa deras lägenhet idag. Bra terapi för att förstå att nu är det på riktigt. Hann tänka mycket. Så fort tiden går, det var ju inte länge sedan Oskar var liten. Tänkte på när han satt vid middagsbordet och berättade att han hade listat ut hur Karl XII kunde bli skjuten. Var det då hans historieintresse började? Eller den gången när han hade glömt "nussekudden" på dagis och tyckte vi skulle göra som i boken, inbrott, och hämta den. Ja, läser mycket gör han.

Jag tycker det är häftigt att tänka på allt roligt som O&M har framför sig. Börja plugga, få nya vänner, ta upp kontakten med gamla och utforska allt som storstaden har att erbjuda. Lycka till mina älskade barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar